10 Nisan 2015 Cuma

Portakal Suyu & Limonata

“Mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır” derlerdi ama maalesef nisanda bu gerçekleşti. Şaka gibi ama Batıkent’e kış boyunca bir kere kar yağdı, doğru dürüst kar göremedik derken nisanda yağdı. Bahar geldi, ağaçlar en güzel şekillerini aldı diye sevinirken yollar kapanacak kadar kar yağması insanı korkutuyor.
Felaketler olmasın, hayırlı yağışlar olsun diyorum. Bugün annemi yazlığa bırakmak için yola çıkacağız Allah yardım etsin diyorum.

Bloglar sayesinde güzel tatlara kolaylıkla ulaşmayı öğrenmek ne güzel. Her şeye rağmen inşallah yaz gelecek .
En sevdiğim tat olan limon ve portakal suyunu çok az malzemelerle bolca ve kolaylıkla yapmak harika bir şey.

Portakal suyu
Malzemeler
  • 2 adet portakal
  • 1,5 – 2 su bardağı toz şeker
  • 2 litre su
  • 1 limon suyu (ya da ½ yemek kaşığı limon tuzu)
  • Bir tutam sevgi

Yapılışı
  • Portakalları güzelce yıkayın kurutun ve buzdolabı poşetine koyarak, buzluğa koyun, bir gece bekletin.
  • Ertesi gün sudan geçirin ve bıçakla kesile bilecek kadar bekletin (10 -15 dakika)
  • Küçük dilimler halinde kesin ve toz şekerde ekleyerek rondodan geçirin. Genişçe bir tencereye boşaltın, üzerine suyu ve limon suyunu  da ekleyin yarım saat kadar bekletin.
  • Başka bir kabın içine süzgeç ya da tülbent yardımıyla portakal suyunu süzün.
  • Şişelere doldurun ve buzdolabında bekletin.
  • Afiyet olsun

Limonata
Malzemeler
  • 1 adet portakal
  • 1 adet limon
  • 1 adet limon suyu
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • Bir tutam sevgi

Yapılışı
  • Portakalı ve limonu güzelce yıkayın kurutun ve buzdolabı poşetine koyarak, buzluğa koyun, bir gece bekletin.
  • Ertesi gün sudan geçirin ve bıçakla kesile bilecek kadar bekletin (10 -15 dakika)
  • Portakal ve limonu küçük dilimler halinde kesin ve toz şekerde ekleyerek rondodan geçirin. Genişçe bir tencereye boşaltın, üzerine suyu ve limon suyunu da ekleyin yarım saat kadar bekletin.
  • Başka bir kabın içine süzgeç ya da tülbent yardımıyla portakallı limon suyunu süzün.
  • Şişelere doldurun ve buzdolabında bekletin.
  • Afiyet olsun.

13 yorum:

  1. yazın en sevdiğim içeceklerden canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bayılırım doğal tatlara. Sana da hayırlı cumalar.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  2. merhaba, takipteyim, bana da beklerim
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizi zevkle izleyeceğim.
      Sevgiyle kalın.

      Sil
  3. Bülbülüm ellerine sağlık ben de arşivlemiştim bu tarifi. Güle güle git ve gel canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, gerçekten çok lezzetli bir tarif.
      Sevgiyle kal.

      Sil
  4. Ablacım ellerine sağlık ben çok severim böyle karışımları..Hatta greyfurt bile koyuyorum bazen..Teyzeye hürmetler yolun açık olsun buralardan geçersen haberim olsun sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Birgül Ablacım,uzun zamandır uğrayamadım nasılsınız.Buralarda soğuğa teslim.Ağaçlar hep çiçek açmışken bu kadar soğuk olması çok kötü oldu.Ellerinize sağlık en sevdiğim içecekler.Annenize selam ve sevgilerimi gönderiyorum.Hayırlısı ile gidin gelin.

    YanıtlaSil
  6. sağlıklı günler diliyorumm

    YanıtlaSil
  7. aynen canım ya
    kar yağışı beni de endişelendirdi meyve çiçekleri konusunda
    Yine de herşey olacağı yere varacaktır
    limonata kesinlikle yazın vazgeçilmezlerinden
    bu şekilde de hem rengi çok güzel olmuş hem de aroması portakal ve limon ile kuvvetlenmiş
    ellerine sağlık afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  8. Hem sağlıklı hem de lezzetli yazın sıcak günlerinin vazgeçilmezi.Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. Hele bu grip salgınında doğal bir ilaç. İçine balla çok da iyi geliyor soğuk algınlıklarında. Ama tabii asıl yazın sıcaklarda dayanılmaz bir lezzet. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. ohhh ne güzel ferah ferah
    afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim