31 Aralık 2011 Cumartesi

Kolay yaşpasta


"Hayatımı yeniden yaşayabilseydim eğer; hastayken yatağa girer dinlenirdim. Ben olmadığım zaman her şey kötüye gidecek diye düşünmezdim. Gül şeklindeki pembe mumu saklamaz yakardım. Daha az konuşur, ama daha çok dinlerdim. Yerler kirlense, masa örtüm lekelense bile daha çok arkadaşımı akşam yemeğine davet ederdim.
Oturma odasında TV seyrederken, patlamış mısır yer, şömineyi yakmak isteyen birisi olduğunda ona engel olmazdım. Yerler leke olacak diye korkmazdım. Bana gençliğini anlatmaya çalışan dedeme daha çok vakit ayırırdım. Kocamın sorumluluklarını daha çok paylaşırdım.
Saçım bozulmasın diye, arabanın camının açılmasını önlemezdim. Eteğimin lekelenmesine aldırmadan çimlere otururdum. TV seyrederken daha az, hayata bakarken daha çok ağlar ve gülerdim.. Ömür boyu “garantilidir” denilen hiçbir şeyi satın almazdım.
Hamileliğimin bir an önce sona erip, doğum yapmayı dilemek yerine, hamile olduğum her anın tadını çıkarır ve içimde bir canlı yaratmanın ne kadar harika olduğunu fark ederdim. Bu o kadar nadir bir olay ki. Mucize gibi bir şey.
Çocuklarım beni öpmek istediklerinde, asla "önce git ellerini yüzünü yıka" demezdim. Onlara daha çok "seni seviyorum", ondan da daha çok "özür dilerim" derdim. Ama başka bir hayat verilseydi en çok yapacağım şey; her dakikasını değerlendirmek olurdu..
Dikkatle bak.
Gerçekten gör.
Yaşa.
Vazgeçme.
Küçük şeyler için şikâyet etme.
Bana benzemeyenler, benden daha çok şeye sahip olanlar ve kimin ne yaptığı beni ilgilendirmezdi.. Bunun yerine, ilişkilerimi güçlendirmeye çalışırdım. Sahip olduğunuz ruhsal, fiziksel ve duygusal her şey için Allah'a şükredin. Tek bir hayatınız var ve bir gün sona eriyor. Umarım her gününüzü değerlendirirsiniz.''
(Emma Bombeck kanserden ölmeden hemen önce kaleme alınmış.)
Bizlerde yeni yılda henüz yaşam bize güzelliklerini sunarken ve sağlıklıyken bunları yapmaya özen gösterelim.
Adet yerini bulsun ve eski yılı gönderip, yeni yıla merhaba derken tatlıyla karşılayalım. Kolay bir pasta tarifi verelim.
Yeni yılın hepimize sağlık, huzur, neşe ve bilgelik getirmesi dileğiyle,
Sevgiyle kalın.

Malzemeler
  • Hazır pasta tabanı
Kreması
  • ½ kg. süt
  • 1 adet yumurta
  • 5 çorba kaşığı un
  • 1 adet vanilya
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 25 gr. margarin
  • Bir tutam sevgi
Islatmak için
  • Portakal suyu
  • Süt
  • Toz şeker
  • İçine
  • Muz
  • Ceviz
Üzerine
  • Kivi
Yapılışı
  • Süt, yumurta, un ve toz şekeri göz göz olana kadar pişirin.
  • Altını kapattıktan sonra vanilya ve margarini ekleyin ve iyice çırpın.
  • Portakalı sıkın. Portakal suyu, üzerine aynı oranda süt ve toz şekeri ekleyin karıştırın.
  • Pasta tabanını servis tabağına alın. Her tarafına portakallı karışımdan fırçayla sürün.
  • Kremanın yarısını üzerine kaplayın.
  • Muz ve bol ceviz yerleştirin.
  • İkinci kek tabanını koyun.
  • Kalan kremayı her tarafına kaplayın.
  • Üzerini kivi ve cevizle süsleyin.
  • Afiyet olsun.

19 yorum:

  1. Ne kadar güzel örnekler vererek anlatmışsınız ,bayıldım, bazı yerlerde kendimi buldum:)Evet bu hayata bir daha gelmeyeceğiz yeni yılda inşallah hayatımızın kıymetini bilir öyle yaşarız:)Sevgiler..Mutlu Yıllar...:)

    YanıtlaSil
  2. Her yeni yıl başka bir güzel.. 2012 yeni yılının sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsını diliyorum. Yeni yılınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  3. Saglikli, mutlu ve baris dolu bir yil diliyorum... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. yazı çok güzel. yeni yılın keşkeler yerine iyi ki... lerle geçmesini diliyorum. mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  5. Ablacım ellerine sağlık.
    afiyet bal şeker olsun.

    sevdiklerinle huzurlu mutlu tatlımı tatlı bir yıl diliyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Canim ellerine yuregine saglik yazini cok begendim .
    Yeni yila girerken sizlere saglik mutluluk nese huzur bolca kazanc ve baris dolu bir yil diliyorum .Mutlu yillar arkasim sevgiler:))

    YanıtlaSil
  7. süppperrrrr, elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık bülbülümm..
    harika görünüyor:)
    mutlu huzurlu ve sağlıklı bir yıl dileğimle..
    :)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık. Sağlıklı hayırlı bir yıl dilerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ellerin dert görmesin mutlu sağlıklı gönlünce bir yıl dilerim sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Hepinize "2012 hiç bitmesin, bi 5-10 yıl sürsün, hatta 2013 gelmese de olur, hep bu yılda kalalım" diyeceğiniz süper bir 2012 diliyorum :))

    YanıtlaSil
  12. kolay yaş pastan için ellerine sağlık Bülbül :) nice güzel yıllar diliyorum sana.

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  13. Mutlu Yıllar arkadaşım.Yemeklerinden,hayatından bir tutam sevgin hiç eksilmesin.

    YanıtlaSil
  14. Sağlıklı ve mutlu bir yeni yıl dilerim.

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar canim, cok güzel bir yazi olmus, yaninda bu nefis pastanla da okumak dahada eglenceli oldu. Hayirli yillar dilerim,

    sevgiler....

    YanıtlaSil
  16. yazı çok güzel ve anlamlıydı,teşekkürler,mutlu yıllar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel bir yazı ve nefis bir pasta eşliğinde yeni ylını kutluyorum canım.
    Mutlu yıllarrr.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. çok güzel bir yazı,soluksuz okudum,yapmak istediğimiz herşeyi yapabilmek geciktirmemek ümidiyle sevgiler.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim