27 Aralık 2011 Salı

Bolu Kömbesi


Hem kızdım,
Hem güldüm halime.
Sonra dedim ki,
Söz ver kendine!
Denizleri seviyorsan,
Dalgaları da seveceksin.
Sevilmek istiyorsan,
Önce sevmeyi bileceksin.
Uçmayı seviyorsan,
düşmeyi de bileceksin
Korkarak yaşıyorsan,
Yalnızca; hayatı seyredersin...
Nietzsche

Yeni yıla girmemize kısa bir süre kaldı. Beni her zaman çok etkilemiştir yeni yılda her yerin ışıl ışıl olması.
Yaşamımı gözden geçirmek, kararlar almak( uygulamak üzere) , bir yılın muhasebesini yapmak için bir fırsat sayarım. Nietzsche’nin dediği gibi hayatı korkakça yaşamak ya da sadece seyretmek istemiyorum. Dünyaya geldiğime göre muhakkak bir nedeni var bu gelişin onu bulmaya, güzellikleri görmeye ve yaşamaya çalışıyorum.
Tarifini oktayusta dan aldığım Bolu kömbesini Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine ev sahipliği yapan anneminkiziyim.a gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • Hamuru için
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı yoğurt
  • ½ yaş maya ya da toz maya(ben toz kullandım)
  • 1 şeker kaşığı toz şeker
  • Tuz
  • 6- 7 su bardağı un
  • Bir tutam sevgi
Arası için
  • Sıvıyağ
İç harcı
  • 250 gr. kıyma
  • 2 adet orta boy soğan
  • 2 adet domates ya da 1 yemek kaşığı salça
  • 2 – 3 adet biber
  • Tuz, Karabiber
  • Kırmızı pul biber
Üzerine
  • 1 yumurtanın sarısı
Yapılışı
  • Ilık suyun içine süt, tuz, şeker ve toz mayayı koyun ve maya eriyip köpürünceye kadar bekleyin.
  • Daha sonra yoğurma kabına unu koyun ortasını açın, mayalı karışımı, yoğurdu dökün ve iyice yoğurun.
  • Bir müddet hamuru dinlendirin.
  • Daha sonra hamuru ikiye bölün.
  • Merdane yardımıyla büyükçe bir hamur açın. Fırçayla her tarafına sıvıyağı sürün.
  • İkiye katlayın. Tekrar sıvıyağ sürün. Tekrar ikiye katlayın. Beklemeye bırakın.
  • Diğer hamura da aynı işlemleri yapın.
  • Soğan ve biberleri yemeklik doğrayın ve sıvıyağda pembeleşene kadar kavurun.
  • Kıymayı ekleyin ve suyunu salıp, çekene kadar kavurun.
  • Doğranmış domates ya da salçayı ilave edin ve beş dakika pişirin.
  • Tuz, karabiber, pul biber ilave edin soğumaya bırakın.
  • Tepsinizi yağlayın. Hamurdan birini tepsi büyüklüğünde açın ve tepsiye yerleştirin.
  • Üzerine her tarafına gelecek şekilde kıymalı harcı yayın.
  • İkinci hamuru da açın ve kıymalı harcın üstüne kapatın.
  • Yumurta sarısını çırpın ve her tarafına sürün.
  • Hamuru bıçak yardımıyla doğrayın.
  • Önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • Afiyet olsun.

28 yorum:

  1. oh oh oh ellerine sağlık süper görünüyor. afiyet şifa olsun.

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık enfes görünü
    yor şimdi olsa hepsini yerdim:)))
    Sımsıcak sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. ah birgülcüm..

    herzaman dedim,
    bir kez daha yazıyor ve söylüyorum :

    gerek bizlere ! yazdığın yorumlar,
    gerek yazıların,
    gerek yaşamşılıklarını,
    ve seni sevgiyle takipteyim.

    birde şu güzelim resmin sanalından , gerçeğine geçiş olsaydı,
    ne güzel olacaktı :)

    YanıtlaSil
  4. Birgülcüğüm Nietsche nin yazdıkları satırlar ne güzel değil mi kalemine sağlık bu güzel lezzet içinde ellerine sağlık canım sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. mutlu yıllar diliyorum.. kömbeyi böreğe nazaran daha çok seviyorum ben:) ellerine sağlık sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Mayalı hamur hemde kıymalı :)))))

    Kalbimin baş köşesinde yeri var:))))
    çok güzel görünüyor ellerinize sağlık, afiyetle....

    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Nietzsche'nin dünyaya bakışı,öğretileri hep etkilemiştir beni...
    Ellerine sağlık canım, afiyet , bal olsun:)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canısı börek nefis görünüyor..ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. merhaba ablacığım ellerine sağlık çok güzel olmuş bizim kömbemizdende yaparmış benim ablacığım

    YanıtlaSil
  10. Of of,nefis görünüyor ablacım,ellerine sağlık.

    Işıl ışıl,huzurlu,mutlu bir yıl bizlerle olsun inşallah...

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. peynirlisi nasıl olur diye düşündüm canım.kıymalı pek yemesemde görüntü harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum çok.

    YanıtlaSil
  12. kıyma ve kömbe başlıığı çok ilginç geldi doğrusuu.ilk defa görüyorum.benim yöremin kömbesine hiç benzemiyor:),sadece adı kömbe.tadını merak ettim.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar canim, ellerine saglik, bu nefis Bolu Kömbesini aldim ve yayinladim, emeklerine saglik, sevgiler....

    YanıtlaSil
  14. Nietzsche'nin dizeleri müthiş.Ellerine sağlık.Tarifin de çok güzel.

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık arkadaşım canım istedi vallahi:)

    YanıtlaSil
  16. Birgül'cüm nefis ellerine sağlık. Şimdiden sağlıklı ve mutlu yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık canımm..
    nasıl güzel bir lezzettir bu böyle:)
    bie dilimcik aldım müsaden ile..

    öpüyorum..
    muhabbetle..

    YanıtlaSil
  18. Hamuru açmayı becerebilirmiyim, bilemedim.Nefis gözüküyor, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. canım ellerine sağlık nefis ötesi olmuş afiyet şeker olsun..
    Mutlu sağlıklı güzel bir yıl dilerim sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  20. Ablacıııııım bu kömbeyi bende denemek istiyorum en kısa zamanda..
    Ellerine sağlık
    nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  21. mayalı tarifleri daima tercih ederim kömbe tarifin çok güzel ellerine sağlık..NİETZSCHE'nin sözleri ne kadar doğru,denizleri seviyorsan dalgaları da seveceksin ..MUTLU YILLAR:)

    YanıtlaSil
  22. Yeni yılın sağlık huzur mutluluk getirmesini dilerim.. tüm dilekleriniz gerçek olsun.. mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
  23. Fotoğraf muhteşem belliki lezzetide öyle ellerine sağlık:)

    2012 yılında yanlışlarımızın az,başarılarımızın devamlı olması dileklerimle....Yepyeni Yıllar :)

    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  24. Sizin ve ailenizin yeni yılını kutlar; yeni yılın sağlık, barış, mutluluk ve barışla geçmesini dilerim.

    YanıtlaSil
  25. Bülbülüm yeni yıl sana ve sevdiklerine güzellikler getirsin, kutluyorum canım:)

    YanıtlaSil
  26. mutlu, sağlıklı, şen,
    ve tüm sevdiklerinle, keyifle geçecek bir yıl diliyorum Birgülcüğüm..
    çok mutlu ol.

    iyi seneler canımmm.

    YanıtlaSil
  27. nefıs mamalar yapmıssın ablam ellerıne saglık yenı yılda hersey gonlunce olsun ınslallah

    YanıtlaSil
  28. ellerine sağlık süper bir tarif en kısa zamanda deneyeceğim bu arada mutlu yıllar canım

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim