25 Mayıs 2011 Çarşamba

Kremalı Kabak


İçimde bir kavga var" dedi dedesi torununa. "iki kurt arasında olan çok kötü bir kavga bu”.
Biri şeytan -o şiddet, kıskanç, mutsuz, pişman, doyumsuz, kendine acıyan, suçlu, kibirli, üstün ve egolu.
Diğeri iyi -mutlu, barışık, âşık, ümitli, cömert, yoldaş ve inanan-.
Bu kavganın aynısı senin içinde de ve senin gibi herkesin içinde de var" dedi dede torununa.
Torunu düşündü ve dedi ki "Peki dede hangi kurt kazanacak?”
Yaşlı dede "Senin Beslediğin" diye cevap verdi.

Dilerim içimizde hep iyi olanı besleriz.
Ne pişirsem blogundan aldığım kremşantili kabak tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Malzemeler
  • 1 kg. kabak
  • 3 adet yumurta
  • 200 gr. Krema
  • 250 gr. Beyaz peynir
  • ½ demet maydanoz
  • Tuz, karabiber, dereotu
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Kabağın kabuklarını soyun. Tuzlu suda hafif yumuşayana kadar haşlayın.
  • Boyuna 1 cm. kalınlığında kesin.
  • Yağlanmış tepsiye sık olarak yerleştirin.
  • Yumurtayı iyice çırpın. Kremayı ilave edin ve yeniden çırpın.
  • Ezilmiş peyniri, dereotunu ve baharatları ilave edin, karıştırın.
  • Kabakların üzerine yayın. Geriye kalan kabakları da üzerine kapatın.
  • Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirin.
  • Afiyet olsun.

18 yorum:

  1. ellerinize sağlık açılış mesajınız çok hoş paylaşımınız içim teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. ablacım günaydın.kabaklı tarifleri sıkça araştırıyorum bende.buda nefismiş. ellerine sağlık.kısa öykünde çok anlamlıydı.inşallah ders alanlardan oluruz.mutlu bir gün geçirmen duasıyla

    YanıtlaSil
  3. Canım bende çok sık yaparım harika olur gerçekten ellerine sağlık sev
    giler.

    YanıtlaSil
  4. birgülcüm çok hoş hafif ve pratik bir tarif..un olmamasıda çok .iyi...ellerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
  5. hikayeye bayıldım,paylaşımın için teşekkürler.Kabakta nefis görünüyor yaHu bendemi yapsam akşama acep?

    YanıtlaSil
  6. cok güzel bir paylasim olmus canim tesekkürler.. cok dogru! Rabbim bizleri kötü insanlar olmaktan korusun insallah!

    kabak cok lezziz görünüyor! ellerine emegine saglik..sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Bu hikayelerin çok hoş oldu, alışkanlık yaptı. Kabağın eminim çok leziz olmuştur, canım benim:)

    YanıtlaSil
  8. çok lezzetli görünüyor canım.kabağı çok severim zaten.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. tartdada nefis oluyor kremalı kabak..ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Ahh Bülbülün Yeri bu nasıl güzel bir hikaye yüreğine sağlık hemen not ettim hafızama... Yemek de nefis olmuş ellerine sağlık sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  11. çok leziz görnüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. İnşallah ablacım inşallah.
    Ellerine sağlık canım tartın harika görünüyor:)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım benim, bizim evde kabak yemeğini yalnızca ben seviyorum kızıma bile zorla yediyorum bazen..kendim için bile olsa bu tarifi ilk fırsatta deneyeceğim..İçimizdeki kötü huylu kurtlardan kurtulmak dileğiyle canım öptüm selametle kal..

    YanıtlaSil
  14. Harika bir paylaşım olmuş ablacımm.
    Ne kadar doğru,hangisini beslersek o kazanacak.

    Kabak nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. O bir tutam sevgi yemekleri cok lezzetli yapan, inssanlari sofrada bir araya getiren. Olmazsa olmaz :) Hatirlattigin icin tesekkurler...

    YanıtlaSil
  16. Ah ah kafamdan sıkıntı atmak yada bişeyleri sıkıntı etmeden yaşamak benim için biraz zor.Yapım bu napiyim :( İnşallah sıkıntı yapmamaya gayret göstericem ..Yoksa sıkıntı yapmaktan hasta olurum ...Kendinize iyi bakın..sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık hayırlı cumalar diliyorum selamlar..

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık çok şahane olmuş ilk fırsatta deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim