22 Aralık 2010 Çarşamba

Tost ekmekli tatlı


Yeni yıla yaklaşırken her zaman yılı gözden geçiririm ve gelecek için kararlar alırım. Genellikle uygulamaya da  dikkat ederim.
Bu sene bana önderlik edecek sloganları; yavaş yavaş sizlerle paylaşmak istiyorum.
“Tanrım bana değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmem için huzur, değiştirebileceğim şeyleri değiştirebilmem için cesaret ve aralarındaki farkı anlayabilmem için akıl ver.”
Bu Avustralya ilkel kabilelerinde sükûnet duasıymış. Yaşantımızı buna göre kurabilsek, ne çok şeyin üstesinden geleceğimizi düşünüyorum.

Çok lezzetli bir tatlıyı sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler
  • ½ lt.süt
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • ½ paket tost ekmeği
  • 1 paket krema
  • 1 çay bardağı  toz şeker
  • Bir tutam sevgi
Şurubu
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı su
Yapılışı
  • Tost ekmeğini rondoda ufalayın.
  • Borcam kare tepsiyi yağlayın. Ufalanmış  ekmeğin yarısını bastırarak borcama yerleştirin.
  • Nişasta, toz şekeri harmanlayın. Sütü yavaş yavaş  ve karıştırarak ekleyin.
  • Sürekli karıştırarak pişirin.
  • Göz göz olunca altını kapatın.
  • Kremayı ekleyin ve karıştırın. Ilısın.
  • Ilınınca tost ekmeklerinin üstüne yavaşça kaşık kaşık dökün.
  • Üzerine kalan tost ekmeğini serpin. Çatalın tersiyle hafifçe bastırın.
  • Önceden ısıtılmış fırında ekmeklerin üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Su ve şekeri ara sıra karıştırarak kaynatın.
  • Fırından çıkan tatlının üzerine dökün. Biri sıcak, diğeri soğuk olsun.
  • Afiyet olsun.

22 yorum:

  1. amiin,tatlı güzel görünüyor tarifi de değişek geldi bana en kısa zamanda denemek istiyorum ellerine sağlık sevgilerimi bırakıyorum))

    YanıtlaSil
  2. Canim arkadasim, öncelikle duana AMIN diyorum, bu söz benim de her daim aklimdadir.... Ne mutlu bunu uygulayabilene... Tatlin gercekten sahane... Hem pratik, eminim hem de cok lezzetli.... ELlerine saglik, afiyetler olsun... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. “Tanrım bana değiştiremeyeceğim şeyleri kabul etmem için huzur, Değiştirebileceğim şeyleri değiştirebilmem için cesaret ve aralarındaki farkı anlayabilmem için akıl ver.”
    canım çok güzel bir dua izninle bende bu yıl bu slogana uymak istiyorum.tatlı nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Aklın yolu birmiş demek ki, bizim topraklarımızda çıkan 4000 yıllık Sümer tabletlerindeki dua da aynı cümleyle bitiyor.
    Ellerine sağlık, yarasın:)

    YanıtlaSil
  6. tatlıda dua da bi harika.. umarım başaranlardan oluruz...

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ablacığım nasılsın tatlın çok güzel görünüyor ellerine sağlık.Facede paylaştım hemen
    Ablacığım yazılarımız altında paylaşım siteleri varya onu nerden ekleyebiliyoruz yardımcı olursan sevinirim

    YanıtlaSil
  8. Duayı çok sevdim inşallah herkesin ki kabul olur tatlıya da bayıldım değişik bir alternatif. Profil resminde değişmiş kızlar gitmiş:))Sevgiler bizden...

    YanıtlaSil
  9. Harika gözüküyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. TATLIN HARİKA OLMUŞ TATLIM..NE KADAR NAZİK VE DÜŞÜNCELİSİN ..TEŞEKKÜRLER..BU ARALAR BİRAZ YOĞUNLUĞUM VARDI ONDAN BLOĞUMLA İLGİLENEMEDİM...ELLERİNE SAĞLIK..DUA ÇOK GÜZEL..EZBERLEMEK İSTİYORUM..SEVGİLER....

    YanıtlaSil
  11. ablacığım merhabalar;
    öncelikle bu güzel cümleleri paylaştığın için teşekkür ediyorum sana çünkü çok doğru ve çok düşündürücü bir söz bence..
    tatlına gelince o da nefis görünüyor ellerin dert görmesin ablacığım...
    bir de yokluğumda bıraktığın kıymetli yorumların için teşkkür eder, güzel yanaklarından öperim:)

    YanıtlaSil
  12. GERÇEKTEN ÇOK LEZZETLİ OLDUĞU BELLİ ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  13. amin InsAllah cümlemise canim.. hmm tost ekmeginden .. ilginc :) mmh lezziz görünüyor..ellerine, emegine saglik..sicacik sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. amin canım tatlında çok güzel ama hiç duymamıştım tost ekmeğinden tatlı denemek isterim güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  15. Rabbim hakkımızda hayırlısını versin herşeyin inşallah..
    Tatlı da nefis olmuş,sanki ekmek kadayıfı gibi :)
    Ellerine sağlık..
    Afiyet olsun ablacığım..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  16. Ablacim inanilmaz lezzetli gözüküyor tost ekmegiyle hos olmus,ellerine saglik...bu güzel cümle çok hosuma gitti ne kadar dogru,sicacik sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Değişik ve pratık bır tatlı olmus canım ellerine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. güzel olmuş denenecekler arsına aldım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  19. Ne kadar değişik ve güzel bir tatlı mutlaka deneyeceğim sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. Gezgin sizi ziyaret etti...

    YanıtlaSil
  21. Güzel bir çalışma, paylaşım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  22. güzel çalışmanız ve paylaşmanız için teşekkürler..

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim