11 Ekim 2009 Pazar

Un Çorbası


Sevgili arkadaşım kutsalsofra 1.sıcak bir çorba pişir etkinliğine ev sahipliği yapıyor.
Ben de etkinliğe, şimdi uzaklarda olan küçük kızımın en sevdiği çorba ile katılmak istedim.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler

  • Zeytinyağı (arzuya göre yarı yarıya tereyağı da olabilir)
  • 7 yemek kaşığı un
  • 1 şişe süt
  • Su
  • Tuz
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yağda unu kokusu gelene kadar kavurun.
  • Sütün yarısını ekleyin ve blendırla iyice ezin. ( Unun topaklanmaması için)
  • Kalan sütü ve suyu ekleyin. Sulu gibi olsun. Çünkü, durdukça koyulaşıyor. Gerçi ben koyu severim derseniz ona göre ayarlayın.
  • Kaynara çıkana kadar sürekli karıştırın. Tuzunu atın.
  • Kaynadıktan sonra özleşene kadar pişsin ve altını kapatın.
  • Daha sonra ısıtırken eğer koyu gibi olursa sıcak su ekleyin, ısıtın tadında bir problem olmuyor.
  • Üzerine isterseniz kızarmış ekmek , isterseniz badem kraker koyabilirsiniz.
  • Afiyet olsun.

11 yorum:

  1. hmmm nasilda geldi kokusu uzun zaman olmus meger yapmayali...ellerine saglik canimm

    YanıtlaSil
  2. Canımm çorbanın hertüelüsüne bayılırım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. tesekkürler arkadasım,blogcuda problem var giremiyoruz bu gün,ay onunda sana devredeyim etkinliği istermisin sevgiler

    YanıtlaSil
  4. tatlı kızına afiyetler olsun canım..
    sevgiler- iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık,
    çocukluğumda çok içerdim bu çorbayı
    iyi haftalar dileğiyle , sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Ben alsam bu kaseyi olur mu? Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. elifin terazisi12 Ekim 2009 13:15

    Çorba eminim çok güzel olmuştur ama beni "uzaklarda ki kızım" kısmı etkiledi.Allah evlatlarımıza güzellikler nasibetsin:)

    YanıtlaSil
  8. Canim ellerime saglik bu aylarda sicacik görüntü püper kaseni aliyorum sevgiler öptüm

    YanıtlaSil
  9. canım ablam ellerine saglık afiyet bal şeker olsun soguk havalar başlıyor yavaş yavaş çorba olsun yeter
    ellerine saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. hiç yemedim ama güzele benziyor. ellerine sağlık canım.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Aman ablacım çorba enfes görünüyor..
    Helede burdan emzikli anneler görürse kesin denesinler..Sütü arttırıyor..Ehhh tecrübem yazıyor bilsinler valla..

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim