21 Ekim 2009 Çarşamba

Patatesli börek



Mutluluğumu benimle paylaşan tüm dost ve arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. Mutlulukta, acı da yalnız yaşanmıyor… İyi ki varsınız.
“46.PORSELEN DEMLİK ÇAY ETKİNLİĞİ “’ne ev sahipliği yapan Sevgili, nurmutfakta.' ya tarifinin halamdan öğrendiğim dört katlı börekle katılmak istedim.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3 adet yumurta (Birinin sarısını ayırın)
  • 1,5 su bardağı su
  • Tuz
  • Alabildiğince un
  • Bir tutam sevgi
İç malzemesi
  • Haşlanmış patates
  • Soğan( 2 adet)
  • Salça (acı sevenler için biber salçası da çok yakışıyor)
  • Tuz
  • Kırmızıbiber, karabiber
Yapılışı
  • Yumurtaları, sütü, yoğurdu, sıvıyağı, suyu ekleyip, birbirlerine iyice karıştırın.
  • Elenmiş un ve kabartma tozunu da ekleyin ve iyice yoğurun.
  • Yumuşak bir hamur yapın ve dinlendirin.
  • Bir kapta ½ margarini eritin.
  • Bir su bardağına dökün ve üzerini sıvıyağla tamamlayın.
  • Hamuru 4’e bölün.
  • Hamuru açtıktan sonra, yağlı karışımı her tarafına iyice sürün.
  • Zarf şeklinde katlayın.
  • İkinci hamuru açın ve arasına yağlı karışımı sürün.
  • Birinci hamuru ikinci hamurun içine koyun .Tekrar paket yapın.
  • 3.cü ve 4.cü hamurlara da aynı işlemleri yaptıktan sonra, elimizde iki tane kalın hamur olacak.
  • Bunları tepsi büyüklüğünde açın.
  • Birinciyi yağlanmış tepsiye döşeyin.
  • Sıvıyağ da ince doğranmış soğanları kavurun.
  • Salçaları ekleyin, çevirin.
  • Haşlanmış ve ezilmiş patatesleri ekleyin. Kavurun.
  • Kırmızıbiber,karabiber, tuzu ekleyin.
  • Karışımı tepside ki hamurun üzerine yayın.
  • İkinci hamurumuzu da tepsi büyüklüğünde açın ve patatesli karışımın üzerine kapatın.
  • Kalan yağlı karışıma yumurta sarısını da ekleyin ve her tarafına sürün.
  • Önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Afiyet olsun.

17 yorum:

  1. CANIM ELLERNE SAĞLIK HARİKA OLMUŞ KATILIMIN İÇİN TEŞEKKÜRLER YİNE BEKLERİM ..SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. ablacığım yeşim için tebrikler bugün öğrendim.çok güzel bir duygu olsa gerek.sevim...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, mutlaka deneyeceğim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Yani böreğin güzelliğine bak.
    Ne diyim ben.
    Yiyenlere afiyetler olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık. Görüntüsü mest etti beni.

    YanıtlaSil
  6. ablacım ekrana yapıştım.ne güzel bir görüntü bu ya.nar gibi kızarmış.ellerine sağlık.kaldımı bi dilim:)

    YanıtlaSil
  7. Canim ellerine saglik nefis rörünüyor

    YanıtlaSil
  8. Canım tekrar tbrk ediyorum...
    Canım ellerine sağlık gerçekten nefis gözüküyor...

    YanıtlaSil
  9. canım börek ne güzel görünüyor ellerine sağlık buarada yeşim hanımın başarıları daim olsun tebrik ediyorum öptüm sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşım görüntü harika, eminim tadıda öyledir ellerine sağlık ,bana değişik geldi mutlaka deneyeceğim..sevgiler

    YanıtlaSil
  11. pek lezzetli bir börek olmuş.ellerinize saglık.kardesinizide tebrik ederim.yolu açık olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Hamuru çok seven ama uzuuun zamandır yemeyen bir kişi olarak böreğinizi görünce ekrana takılı kaldım.
    Elinize sağlık yiyenlere de afiyet olsunnnnn
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. hmmm ne harika gorunuyor ellerine saglik canimm pek severim bu tur borekleri;))
    opuyorum

    YanıtlaSil
  14. ne çok severim bu böreği..
    harika görünüyor.. ellerine sağlık
    çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. sevgili arkadaşım eline sağlık çok güzel görünüyor.
    kardeşini de kutlarım sevgiler

    nurdanın mutfağı

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık arkadaşım harka ve çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil
  17. Ahhh..Ablacım rahmetlide yapardı böyle..Allem kellem ederdi açardı sıvardı kuzune sobaya atardı...Teyze kızlarım hep ondan öğrendi börek çörekleri...Tabi bende ama ben evlendiğimde kızlar küçüktü büyüdükçe gördüler öğrendiler tabi..
    Eline sağlık ablacım...Halanada selamlar hürmetler ablacım..

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim