5 Ekim 2009 Pazartesi

Kadayıf tatlısı


Sonbaharın en güzel zamanlarını yaşadığımız bir haftaya daha merhaba diyorum.
Hava insanın içine mutluluk veriyor. Sanki güneş olduğunda yaşam daha güzel, sorunlar daha kolay çözümlenebilir geliyorinsana.
Diliyorum bu güneşli günler biraz daha sürer.
Uzun bir aradan sonra yeniden porselen demlik çay etkinliğine katılmaktan çok mutluyum.

Arkadaşım Demet’ten öğrendiğim kadayıf tatlısını,”45.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ” ne ev sahipliği yapan yemekdefterim 'e gönderiyorum.
Arkadaşıma kolaylıklar dilerim.

Malzemeler
  • 250 gr. Tel kadayıf
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 su bardağı ceviz
  • Bir tutam sevgi
Kreması
  • 1 lt. süt
  • 5 yemek kaşığı tepeleme un
  • 1 su bardağı toz şeker
Krem şanti
  • 1 adet krem şanti
  • 1 çay bardağı süt
Yapılışı
  • Tereyağında toz şekeri kavurun.
  • Ceviz ve kadayıfı da ekleyip, pembeleşene kadar kavurun.
  • Sütü, unu, toz şekeri çırpın ve karıştırarak pişirin. Göz göz olunca kapatın. Soğusun.
  • Kremşantiyi, sütle çırpın.
  • Soğuyan muhallebinin içine katın ve çırpın.
  • Yağlanmış borcama önce kadayıflı karışımdan yayın.
  • Üzerine muhallebi karışımını koyun.
  • Tekrar kadayıflı karışımı koyun.
  • Dolapta bekletin.
  • Afiyet olsun.

20 yorum:

  1. merhabalar.gözüm yollardaydı.sayfayı güncellediğini görünce hemen koştum geldim.kadayıfı çok severim.ellerine sağlık.çok nefis görünüyor.sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canim ellerine saglik olsa da bu gün yesem tatlinda leziz bir tat .Size afiyet olsun sevgiler öptüm.

    YanıtlaSil
  3. Enfes bir tatlı. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerine saglık canım enfes gozukuyor..
    emınım tadı da oyledır..
    afiyet olsun size..
    iyi haftalar diliyorum..
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Canım
    hoşgeldiniz:))))

    tatlı başladık tatlı devam edelim inşallah:)
    Bu tatlıyı severim.Şerbetlisinden daha hafif oluyor. Ellerine sağlık

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. hoşgeldin ablam çook özlettin kendini. kadayıf süper görünüyor afiyetler olsun öptüm

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglik canim..
    bunu denemekte bi turlu kismet olmadi insallah deniycem ama nezamannnn:)))
    sevgilerimlee

    YanıtlaSil
  8. En sevdiğim tatlılardan biridir. Ellerine sağlık. Afiyet şeker olsun. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. gozun aydın olsun ablam kızın ıcın kutlarım ınsallah gonlunce bı geleceklerı olur
    bu arada sahane gorunuyo tatlın ellerıne saglık yenıden hosgeldın :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, tarifinizi aldım, katlımınız için çok teşekkür ederim ama bugün yayınlayamayacağım, bir problem oldu.sanırım yarın sabaha yayınlayacağım onu haber vermek istedim. Bu arada tanıştığımıza memnun oldum. yemekdefterim.blogcu

    YanıtlaSil
  11. Canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık,ben de yazın bir gazeteden not almıştım bu tarifi,denemek farz oldu artık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. hımmm,nefis bir lezzet.çok güzel görünüoyr.ellerine sağlık canım.kendine iyi bak.hoşçakal.

    YanıtlaSil
  14. Tatlı krizim tuttu. Ne kadar güzel böyle.

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar canim, ellerine saglik, olsa simdi bir tabak yerim canim öyle tatli istiyor ki::))
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  16. bende severim bu tatlıyı . ellerine sağlık canım sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. http.//belguzaranne.blogspot.com10 Ekim 2009 08:44

    gunaydın ellerıne sağlık bu tatlı çok hafıf oluyor sevgıler

    YanıtlaSil
  18. bu tatlı harika oluyor.oglumda çok seviyor.ellerinize saglık.görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  19. çok canım çekti yaa napcaz şimdi:?gelir gelmez harika bişey yapmışsınız.ellerinize sağlık.tadıda çok güzeldir eminim.

    YanıtlaSil
  20. ilgin için çok teşekkürler.tam tahmin ettiğin gibi ablacım.ben her hava değişiminde hasta olurum halsizleşirim.ve sürekli uyumak isterim.öğretmen hastalığı faranjit de bir hayli zorluyor.okul,ev bebiş ...yoksa çok şükür ciddi bişey yokda ben hiçbirşeyi yetiştiremiyorum ve ister istemez umutsuzluğa kapılıyorum.işte böyle...

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim