4 Mayıs 2008 Pazar

Çılbır ve Bişi



Pazar günleri kahvaltının ailem için özel olduğundan size bahsetmiştim. Sofra başında toplanmak ve haftanın güzel ve komikliklerini konuşmak aile geleneğimiz. Küçük kızım çocukluğundan beri kahvaltı etmeyi çok sever. Ama onun deyimi ile düz kahvaltı değil. Normal kahvaltılıkların yanı sıra muhakkak evde yapılmış bir şeyin olmasını ister. Üniversite sınavının stresinden dolayı öylesine üzgün surat ki, bugün kahvaltıya yaptıklarımdan sonra söylediği güzel sözler ruhumu okşadı.

Malzemeler
  • 4 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Tencereye bolca su ve tuz koyun. Kaynatın.
  • Bazıları sirkede koyuyor. Yumurtalar dağılmasın diye ama ben sevmediğim için koymuyorum.
  • Su kaynayınca yumurtaları yavaş yavaş kırın.
  • Aklar beyazlaşıncaya kadar bekleyin.
  • Delikli bir kepçe ile yavaşça yumurtaları dağıtmadan alın, servis tabağına koyun.
  • Üzerine sıvıyağ ya da tereyağında salça ile yaptığınız sosu dökün.
  • Arzunuza göre sarımsaklı yoğurtta dökebilirsiniz.
  • Afiyet olsun.

Bişi hem yapımı kolay hem de lezzetli.

Malzemeler
  • 1 adet yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • Tuz
  • Su
  • Bir tutam sevgi
Yapılışı
  • Yumurtayı, karbonatı, elenmiş unu, tuzu bir kaba koyun ve karıştırın.
  • Boza kıvamına gelene kadar su ekleyin. İyice çırpın.
  • Kızgın yağa kaşık kaşık akıtın ve kızartın.
  • Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. BEN GELDIM
    o güzel dileklerin icin cok tesekkür ederim
    ALLAH razi olsun kimsenin sagligini elinden
    almasin cok sükür iyim ve tekrar aranizdayim
    sevgiler keskinlininmutfagi

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Keskinli,
    iyileşip aramıza dönmene çok sevindim.
    Her şeyin gönlünce olması dileğiyle,
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  3. MERHABA
    çılbırı bende yaparım ve çokta beğenirim ellerine sağlık ben sudan yumurtayı aldıktan sonra üzerine yoğurt sonra sos döküyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Sadiye,
    Eşimin olmazsa olmazı yoğurt olduğu için sizin yaptığınız gibi olanı daha çok sever. Öneriniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil

Nezaketiniz için teşekkür ederim